Viete čo je vlastne bulgur ?

19.05.2016 12:57

Pšeničný bulgur síce výzorom pripomína skôr ryžu, ale je to predvarená nalámaná celozrnná pšenica, ktorá niekomu chuťovo môže pripomínať oriešky. Bulgur sa dá kúpiť v obchodoch so zdravou výživou, ale už aj v bežných obchodných centrách, dokonca aj v biokvalite.

 

Príprava bulguru

Bulgur pripravíte veľmi jednoducho a rýchlo. Buď sa namáča vo vode v pomere 1:2, alebo sa pár minút povarí pod pokrievkou. Keď nasiakne vodou a zmäkne, je pripravený na konzumáciu.

 

Ako ho použiť

Bulgur je vhodný najmä ako príloha, napríklad k mäsu, ale môžete ho pridať aj do zeleninových a ovocných šalátov, do polievok, či fašírok. Pripraviť z neho môžete aj zaujímavé rizoto.

 

Čo obsahuje bulgur?

Obsah účinných látok v bulgure je neuveriteľný, keďže ide o jednu potravinu. V porovnaní s ryžou má bulgur v sebe toho o mnoho viac.

Vodu, bielkoviny, tuk, vláknina, sacharidy, železo, vápnik, zinok, selén, horčík, meď, mangán, fosfor, draslík, sodík, omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, Vitamíny A, B, K, kyselinu listovú, kyselinu pantoténovú a betakarotén.

Účinky – bulgur a zdravie

Pozitívny vplyv na organizmus tejto potraviny je úctyhodný. Lepšie trávenie, chudnutie a normalizovaný celkový chod organizmu je na mieste iba vďaka bulguru…

  • Podporuje trávenie
  • Podporuje rýchlosť metabolizmu
  • Podporuje pravidelné vyprázdňovanie
  • Detoxikuje hrubé črevo
  • Znižuje vlčie hlady a chute na sladké
  • Normalizuje hladinu cukru
  • Upokojuje nervový systém

Účinky – bulgur a chudnutie

Bulgur je pri chudnutí povolenou potravinou. Je to výživná a ľahká forma pšenice, ktorá podporí trávenie, vyprázdňovanie a aj samotné chudnutie. Bulgur konzumujte 2 – 3 krát do týždňa v rôznych formách so zeleninou alebo s chudým mäsom. Bulgur môžete pridať do – cesta na chlieb či pečiva, šalátov, ryže, polievok, cestovín alebo ako samotné jedlo