Kuskus - netradičná a zdravá cestovina

19.05.2016 12:01

Kuskus alebo cous cous sa považuje za domov severnej Afriky a Blízkeho východu. Má blahodárny a priaznivý vplyv na naše zdravie a preto bol a stále je základnou, veľmi obľúbenou a chutnou potravinou severoafrickej kuchyne. No pre jeho skvelé účinky sa pomaly rozšíril do celého sveta.

 

Ako pripraviť kuskus

Kuskus sa nepripravuje varením, ale zaleje sa vriacou vodou, prikryje sa pokrievkou a nechá sa takých 5 – 10 minút odstáť, pokým kuskus nezmäkne. Na zjemnenie môžme pridať troška masla.

Výroba kuskusu

Kuskus je vlastne jemnozrnná cestovina. Vyrába sa mletím a drvením tvrdozrnnej pšenice, z tzv semoliny  ktorá je pre výrobu kuskusu najlepšia. Z nej sa potom robia maličké guličky . Kuskus obsahuje veľa uhľohydrátov, bielkoviny, vlákninu, vitamíny skupiny B, E, vápnik , fosfor, železo a čo je najlepšie, že kuskus obsahuje iba malé minimum tuku. 

Čo obsahuje kuskus – účinné látky

Kuskus či už biely alebo celozrnný je zdravá potravina, pretože obsahuje celý rad účinných látok, ktoré zabezpečujú hlavne dobré a ľahké trávenie.

Voda, bielkoviny, tuk, sacharidy, vláknina, železo, vápnik, horčík, fosfor, draslík, sodík, mangán, meď, zinok, selén, omega 3, omega 6 kyseliny, vitamín B, E, K, luteín, kyselina listová a kyselina pantoténová

Kuskus – účinky zdravie

Kuskus je zdravšia potravina, používaná ako príloha ku jedlám, ktorá má mnoho pozitív v porovnaní s obyčajnými bielymi cestovina. Kuskus je určite zdravšia náhrada prílohy, ktorá Vám pomôže…

  • Podporuje trávenie
  • Urýchľuje metabolizmus
  • Podporuje pravidelnú stolicu
  • Prečisťuje hrubé črevo
  • Veľké množstvo možností prípravy
  • Normalizuje hladinu cukru v krvi
  • Postupné uvoľňovanie
  • Energetická hodnota vhodná aj pri chudnutí

Kuskus – účinky na chudnutie

Kuskus je vhodnou potravinou pri chudnutí. Kuskus môžete konzumovať ako hlavné jedlo na obed alebo na večeru. Príprava je jednoduchá (viď nižšie) a zvládne ju každý. Hotový kuskus si môžete pripraviť s chudým mäsom, syrom, zeleninou alebo na sladko s tvarohom, jogurtom alebo s ovocím. Kuskus konzumujte v 3 – 4 do týždňa