16.október –Svetový deň výživy

 

Aj tento rok sme pripravili v rámci Svetového dňa výživy prezentáciu o zdravej výžive v spolupráci s firmou Bonduelle a pripravili deťom obed plný zdravých a chutných ingrediencií : polievku z hokkaidó tekvice so slnečnicovými semienkami , lahôdkovú roládu  s hráškovým pyré, opekané zemiaky a dusenú zeleninu. 

Prezentácie sa zúčastnili deti 1.a 2. ročníka základnej školy. 

Recepty

Polievka z tekvice hokkaido:

Tekvicu očistíme a nakrájame. Na oleji speníme očistenú, pokrájanú cibuľu, pridáme pokrájanú tekvicu, soľ, podusíme, zalejeme vodou a pridáme očistené na kocky pokrájané zemiaky.  Rozvaríme a  varíme 25 minút.  Rozmixujeme, pridáme mlieko, ochutíme  prelisovaným  cesnakom,  korením a  smotanou.  Zjemníme  maslom  a varíme   ešte 20 minút. Pridáme očistenú, posekanú, umytú bazalku. Podávame s opraženými semienkami alebo s krutónmi.

 

Lahôdková roláda z kuracieho mäsa:

Hydinové mäso umyjeme, osušíme, vyklepeme na plátky, ktoré  potrieme ajvarom, očisteným prelisovaným cesnakom, osolíme, posypeme bielym korením a umytou, posekanou petržlenovou  vňaťou.  Zeler očistíme, umyjeme, postrúhame na hrubo, jablká ošúpeme a pokrájame na drobno, rovnako aj sušené slivky. Touto zmesou naplníme  plátky,  ktoré zvinieme, previažeme niťou, sprudka opečieme na oleji, podlejeme troškou vody a pečieme 20 až 25 minút pri teplote 200°C. Počas pečenia obraciame. Upečené rolády vyberieme, zbavíme nití a pokrájame. Výpek zahustíme kukuričným škrobom a smotanou. Povaríme 20 minút.

 

Hráškové pyré:

Hrášok dáme variť do vriacej osolenej vody a povaríme 3 minúty. Polovicu hrášku rozmixujeme s maslom a  mliekom. Druhú polovicu  hrášku pridáme  k rozmixovanej zmesi a premiešame. Podávame ako zeleninovú prílohu k rôznym  druhom mäsa a  rýb  s polovičnou porciou zemiakov upravených na rôzny spôsob.

 

Opekané zemiačky:

Očistené,  umyté  zemiaky  pokrájame a v osolenej  vode uvaríme  do polomäkka, scedíme vodu a  dáme do vymasteného pekáča, posypeme rascou, polejeme olejom a opečieme do ružova.

 

Dusená zelenina:

Zeleninu očistíme a uvaríme  do   polomäkka /druh zeleniny môžeme vybrať podľa chuti/ a nakrájame na hranolčeky alebo na tenké rezance. Pokrájanú zeleninu podusíme na oleji, pridáme očistený prelisovaný cesnak, dochutíme soľou. 

16.október –Svetový deň výživy

Z tvorby detí na Deň výživy